(11. nädal) Ühe tarkvara arendus- ja ühe ärimudeli analüüs voogesituse rakenduse näitel.

Projekt: voogesituse rakendus


Tarkvara arendusmudeli näidis:

Projekti ulatuse defineerimine: Peab välja töötama voogesitusrakenduse, mis võimaldab klientidel vaadata oma voogesitust mis tahes seadmes.

Planeerimine: Arendajameeskond pakub tööd Backbone.js-iga, et minimeerida arenduskulusid ja seeläbi suurendada arendustöö tootlikkust. Kliendile pakutakse täiendavaid funktsioone, et maksimeerida rakenduse sujuvat kasutuskogemust. Pärast kliendi kinnitust asub arendusmeeskond kodeerima.

Arendus: Spetsiifilised nõuded võimaldavad meeskonnal töötada kiiresti ja tõhusalt, olles võimeline rakendus plaanitust varasemalt väljastada.

Testimine: Kuna põhiarendus lõpeb varem, on kvaliteeditagamismeeskonnal testimiseks rohkem aega. Protsessi käigus ilmneb, et rakenduste andmebaas ei aktsepteeri identsete ees- ja perekonnanimedega kasutajaid. Veast teatatakse arendusmeeskonnale ja see parandatakse aja jooksul.

Kohaletoimetamine ja kasutuselevõtt: Klient on tulemusega rahul, kuid nõuab kasutajaliidese värvimuutust tulenevalt ettevõtte kaubamärgi muutmise strateegiast. Tehakse viimased kohandused ja rakendus võetakse kasutusele.

Hooldus ja tugi: klient keeldub saamast hooldus- ja tugiabi.

Ärimudeli näidis:

    Tehinguline nõudmisvideo (TVOD), ehk võtke, mida tahate, jätke see, mida te ei soovi. See on TVOD-i idee. See mudel, üldtuntud kui tasuline vaatamine või EST (elektrooniline müük), võimaldab vaatajatel osta korraga üksikut sisu (üks film/üks video). Mõelge sellele nagu 90ndate videopood, kuhu lähete ostma või laenutama videoid, mis teie huvi äratavad. Tellimusi ega liikmelisust pole vaja. TVOD annab vaatajatele võimaluse alla laadida (DTO) või alla laadida laenutamiseks (DTR). DTO olukorras ostab vaataja oma seadme(te)sse allalaadimiseks video. Tavaliselt saavad nad seda igavesti omada ja vaadata seda nii palju kordi, kui neile meeldib. DTR seevastu võimaldab vaatajatel osta video, mida saab vaadata vaid lühikese aja jooksul, tavaliselt 1–2 päeva jooksul. Kui see aeg möödas, laenutus aegub ja seda ei saa uuesti vaadata ilma DTO-d või muud DTR-i ostmata.

  Tarbijate seisukohast on TVOD ideaalne viis nende valitud meelelahutusele juurdepääsuks. Neid ei häiri igakuised tellimused, mis annavad neile suure hulga sisu, mida nad peavad läbi filtreerima, et leida midagi, mis vastab nende maitsele. TVOD-stiilis platvormid kipuvad olema ka vaataja jaoks kuluefektiivsemad. Nad ostavad ainult seda, mida tahavad, ja ainult siis, kui tahavad. Äritegevuses võib TVOD olla väga tulus mudel mitmel põhjusel. Suurele grupile suunatud massturunduse asemel saab sisu pakkuda konkreetsele turule. Kui nišiturg on trendis, saab säilitada väiksema raamatukogu kui teised platvormid. Vaatajaid ei ujutata üle mitteseotud videosoovitustega. Selle asemel antakse neile sisu, mis on nende jaoks oluline.

Allikad:
https://welldoneby.com/blog/sdlc-explained-with-vivid-examples/
https://ccbill.com/blog/video-streaming-business-models

Comments

Popular posts from this blog

(10. nädal) Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO

(13. nädal) Uudne tugilahendus - Tehnoloogiline kinnas

(12. nädal) Kasutatavus veebis, üks positiivne ja üks negatiivne näide