(2. nädal) Kaks nähtust interneti varasemast ajaloost

 

(2. nädal) Kaks nähtust interneti varasemast ajaloost


    Arvutimängud

    Arvutimängud on ajalooliselt väga erinevaid lahendusi leidnud meelelahutuseks ning leiab seda ka tulevikus. Arvutimängud said alguse keemialaborites. Esimene leiutatud mäng oli aastal 1952 Suurbritannias professor A.S. Douglas-i poolt loodud "OXO", mida tänepäeval tuntakse nimega "Tic-Tac-Toe". Algselt olid kõik mängud 2D kuni aasta 1995-ni, kus firma SEGA hakkas ka 3D mänge väljastama. Nendest üks tuntuim oli "Virtua Fighter". Tänapäeval leidub mänguportaalide kõrvalt ka mänge sotsiaalmeediates, näiteks Facebook-s. VR ehk Virtuaal Reaalsus on üks kiiresti arenev harg, tänu millele saab kasutaja siseneda visuaalselt teise reaalsusesse, selle areng on täies hoos ja kes teab, äkki enamus mänge tulevikus liiguvad VR-i suunas. (Allikas: https://www.history.com/topics/inventions/history-of-video-games)


    Kassett

    Kassett oli üks esimesi tehnoloogiaid, mis võimaldas inimestel jagada muusikat ja salvestusi. Kasseti  töötas Philipsi ettevõte esmakordselt välja 1962. aastal Belgias. Kuni selle ajani oli muusika kuulamine suures osas vinüülipõhine. Kasseti abil oli lihtne ja mugav oma lemmikmuusikat endaga kaasas kanda. Kassett oli andnud inimestele muusika iseseisva salvestamise võimaluse. Kassett saavutas oma kõrgpunkti 1980ndatel, kuid 90ndatel hakkas CD-e müük ülevõtma. 2000. aastate alguseks olid kassettid peaaegu olematud, kuna aina rohkem albumeid ilmusid ainult vinüülil või CD -l. Kassett oli revolutsiooniline tehnoloogia, mis võimaldas meil salvestada oma kodus ja muusikat ajast sõltumata endaga kaasas kanda, kuid paraku oli ka sellel oma aeg ja nüüd elab see minevikus mälestusena. (Allikas: https://legacybox.com/blogs/analog/history-of-the-cassette-tape)

Comments

Popular posts from this blog

(10. nädal) Eric S. Raymondi Hacker-HOWTO

(13. nädal) Uudne tugilahendus - Tehnoloogiline kinnas

(12. nädal) Kasutatavus veebis, üks positiivne ja üks negatiivne näide